Investigație
Investigația (ca o etapă a lucrărilor de proiect) – reprezintă studiul efectuat de către contabilul - expert la întreprinderea Beneficiarului privind examinarea business-proceselor, circulației actelor, identificarea tendințelor de dezvoltare ale afacerii întreprinderii, determinarea cerințelor și perfectarea schemei de implementare a sistemei automatizate.
Ordinea de efectuare a lucrărilor de proiect:
1. Investigație-express:
-
- Investigația evidenței contabile;
- Investigația evidenței de gestiune;
- Coordonarea și aprobarea business-proceselor și circulației actelor întreprinderii.
2. Plan-grafic:
-
- Coordonarea cerințelor față de tehnică și echipamentul comercial;
- Coordonarea plan – graficului lucrărilor;
- Semnarea contractului de vînzare – cumpărare a soft-ului, contractului de deservire a produsului software;
- Desemnarea din ambele părți aComisiei responsabile pentru proiect.
3. Achitarea și instalarea produsului sofware licențiat "1C:Enterprise 8" (conectarea echipamentului comercial, în caz de necesitate).
4. Seminare (cursuri) cu privire la "1C:Enterprise 8. Soluția tipizată".
5. Implementare de proiect a "1C:Enterprise 8":
-
- Transferul datelor contabile, de gestiune din versiunea 7.7 sau alte aplicații;
- Implementarea (instruirea) utilizatorilor "1C:Enterprise 8" soluția tipizată;
- Setarea evidenței contabile, de gestiune conform caietului de sarcini (CS) perfectat în rezultatul Investigației;
- Setarea drepturilor de acces și interfețelor utilizatorilor la exploatarea produsului software;
- Configurarea schimbului de date dintre "1C:Enterprise 8" și alte aplicații;
- Introducerea unui exemplu de control cu date curente de către echipa de salariați ai Beneficiarului;
- Testarea și controlul funcționalității softului la utilizarea de către toți utilizatorii în toate sectoarele.
6. Suportul și deservirea ulterioară.
La etapa de investigație se decid următoarele sarcini:
-
- Studierea business-proceselor întreprinderii Beneficiarului și determinarea necesității de modificare a acestora, în caz de ineficacitate în starea existentă;
- Determinarea și evaluarea doleanțelor Beneficiarului referitor la automatizarea gestiunii întreprinderii, formularea recomandărilor privind modificarea unor componente ale produsului software "1C:Enterprise";
- Determinarea particularităților activității economico-financiare a întreprinderii Beneficiarului;
- Determinarea cerințelor Beneficiarului față de indicatorii-țintă ai sistemului automatizat;
- Determinarea sectoarelor evidenței și business-proceselor întreprinderii Beneficiarului, supuse automatizării (determinarea sectoarelor de automatizare);
- · Pregătirea ofertelor pentru Beneficiar referitor la volumul, etapele și termenii de efectuare a lucrărilor de implementare a sistemului "1C:Enterprise 8" la întreprinderea Beneficiarului (Plan-grafic);
- Determinarea bugetului proiectului;
- Întocmirea dării de seamă privind investigarea efectuată.
Executantul formează echipa specialiștilor pentru efectuarea lucrărilor, iar Beneficiarul – responsabilii de cooperare pe parcursul lucrărilor (Comisia).
Pentru efectuarea Investigației, specialistul utilizează următoarele metode:
-
- Ancheta;
- Intervievarea salariaților beneficiarului;
- Supravegherea activității salariaților.
Rezultatul final al Investigației constituie actul întocmit în formă scrisă, în care sunt reflectate:
-
- Lista softurilor necesare pentru efectuarea modernizării echipamentului existent al întreprinderii;
- Recomandări privind optimizarea structurii organizaționale, business-proceselor și circulației actelor întreprinderii;
- Lista modificărilor suplimentare ale produsului software (ST);
- Bugetul și durata proiectului.
Lucrările privind Investigația se perfectează prin "Lista de lucrări" care este semnată de către persoanele împuternicite ale Executantului și Beneficiarului.